بیمه سرقت از این لحاظ به سرقت با شکست حزر محدود شده است که هدف آن جبران زیان ناشی از سرقت هایی است که توسط سارقین کاملاً خارج از محل مورد بیمه و تقریباً بدون ارتباط نزدیک با بیمه گذار انجام میشوند.
سرقت با شکست حرز به کار بردن زور، پاره کردن، تخریب، کندن، گذشتن از در، دیوار، حصار و پنجره بدون کلید و با استفاده از ابزار غیرمتعارف را شامل می شود.
به مفهوم دیگر، در سرقت با شکست حرز، سارق باید برای ورود به محل سرقت مانعی را از پیش رو بردارد تاسرقت را انجام دهد.
بنابراین، ورود به محل سرقت بدون برخورد به مانع،
سرقت با شکست حرز تلقی نمی شود و تحت پوشش بیمه سرقت قرار نمی گیرد.
سرقت پدیده ای است که به شرایط اجتماعی اقتصادی جامعه بستگی دارد.خصوصیات اخلاقی و موقعیت اجتماعی بیمه گذار بر تصمیم بیمه گر مبنی بر رد یا قبول پیشنهاد بیمه سرقت تاثیر دارد، زیرا در خطر سرقت بر خلاف سایر رشته های اموال بین انسان و خسارت، ارتباط مستقیمی وجود دارد که ریسک اخلاقی نامیده میشود.
در بیمه سرقت، بیمه گر به این علت پوشش خود را به سرقت با شکست حرز منحصر می کند.سرقت معمولی را پوشش نمی دهد که در دزدی با شکست حرز علاوه بر تصاحب غیرقانونی شیء، نحوه دسترسی و تصرف آن به دنبال امکانپذیر بودن پیش بینی خسارت ها مطرح است، به طور کلی، وقتی حادثه "سرقت با شکست حرز"محسوب می شود که:
- سارق از خارج از ساختمان برای برطرف کردن
موانع موجود جهت ورود به ساختمان بگذرد و از طریق غیر عادی مانند استفاده از طناب یا نردبان به ساختمان و یا فضای داخلی آن وارد شود.
-درب ها با کلید تقلبی یا هر وسیله دیگر باز شوند.
-سارق با تهدید ساکنان و به عنف وارد محل مورد بیمه شود.
-سارق از روی دیوارها، پشت بام یا حصارها وارد ساختمان شود.
بیمه ایران پوست میاندازد
از ۵۲۰۰ پست به ۳۹۰۰ رسیدیم
محسن پورکیانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت بیمه ایران میگوید: بیمه ایران در حال پوست اندازی است و در ساختار جدید از تصلب ۳۰ ساله رها شده است. یکی از نمودهای این پوستاندازی تقلیل پستهای سازمانی آن از ۵۲۳۰ پست به ۳۹۰۱ پست است.
محسن پورکیانی در گفتوگو با ایسنا، به تشریح ویژگیهای ساختار سازمانی جدید بیمه ایران پرداخت که نکات مهم آن چنین است:
به منظور توسعه کمی و کیفی خدمات و کاهش حجم تصدیهای شرکت، برای واگذاری بیشتر خدمات و فعالیتهای قابل واگذاری و برونسپاری آنها تاکید شده است.
ادارات کل استانها در قلمرو مأموریت خود به عنوان نماینده عالی شرکت محسوب میشوند.
به منظور بهرهگیری هرچه بیشتر از توان آنها و محقق کردن اهداف و برنامههای تعیین شده در سطح استان و شهرستانهای تابعه تلاش وافر برای تقویت ادارات کل استانها شده است.
بر کنترل فعالیت ارزیابان خسارت و همچنین نظارت بر عملکرد شعب و نمایندگیها و کارگزاران تحت پوشش و برگزاری دورههای باز آموزی و آموزشی مورد نیاز آنها تاکید شده است.
از طریق برونسپاری فعالیتهای قابل واگذاری در حال حاضر تعداد ۹۶۹۴ نمایندگی حقیقی، ۳۳۳ نمایندگی حقوقی، ۸۳۷ نمایندگی فروش بیمه عمر، ۵۱۸ کارگزار حقیقی و ۱۶۴ کارگزار حقوقی در قالب تشکلهای غیر دولتی زیر نظر شرکت سهامی بیمه ایران فعالیت میکنند و از این طریق بیش از ۵۰ هزار نفر در فرصتهای شغلی ایجاد شده در سراسر کشور اشتغال یافتهاند
با اجرای ساختار جدید سازمانی، امکان #استخدام نیروهای کارآمد در فضای رقابتی و از طریق آزمون استخدامی مهیا خواهد شد. درحالی که به خاطر عدم اصلاح ساختار سازمانی شرکت از سال ۱۳۸۶ نتوانسته نیروی رسمی و پیمانی جذب کند و در حال حاضر شرکت به خاطر این کار دچار بحران های منابع انسانی شده و ۶۰ درصد کارکنان قراردادی هستند.
ساختار جدید کمک میکند در مواقع بحرانی مدیران استانی با اختیارات کامل وارد عمل شوند و به کنترل و مدیریت بحران کمک کنند که در مورد زلزله کرمانشاه آن را دیدیم.
در حال حاضر ۶۲ درصد از نیروهای شرکت در تهران مستقر هستند و استانها با کمبود شدید نیروی متخصص روبرو بودند ولی در ساختار جدید باتوجه به ارتقای سازمانی استانها، انگیزه نیروهای استانی برای ماندن در استان خود افزایش پیدا کرده و امکان مهاجرت معکوس نیروهای متمرکز در تهران به استانها پیش بینی میشود.
بستر لازم در ساختار جدید برای توسعه بیمه های عمر در تمامی مناطق کشور به خصوص مناطق محروم با ایجاد شعبه تخصصی بیمههای زندگی و مهیا کردن بستر لازم برای فعالیت نمایندگان بیمههای عمر و زندگی در بیش از ۳۰۰۰ شهر، دهستان، مناطق و نواحی شهرداریها فراهم شده است./ کانال رسمی شرکت بیمه ایران
کلاس آموزشی و هم اندیشی بیمه های درمان ، با حضور مدیر و معاون بیمه های درمان و کارشناسان شعبه های این شرکت در ستاد ایرانیان پوشش برگزار شد.
به گزارش مراقب بیمه پویان نژاد نماینده مدیرعامل در این نشست با توجه به رسالت و شعار شرکت ایرانیان پوشش ( مراقب بیمه) که در واقع حافظ رابط بیمه گر و بیمه گذار می باشد گفت : باید با تمام تلاش این امر محقق شود که حاصل آن افزایش رضایتمندی بیمه گذار از شرکت بیمه گر می باشد و نتیجه حاصل برد طرفین است.
وی در ادمه نیز افزود اصل امانت داری و دقت نظر در حسن اجرای تعهدات زیان دیدگان در اولویت کاری این شرکت قراردارد که باید به نحو احسن اجرا گردد.
نحوه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده از بیمههای عمر در بیمه عمر ایران
مدیرعامل بیمه ایران گفت به منظور شفاف کردن عملیات مالی و اطلاع بیمهگذاران، به جای کسر بدهی مالیاتی از ارزش بازخرید بیمهنامهها، مبلغ مالیات بر ارزش افزوده مستقیماً از بیمهگذاران به همراه وجوه پرداختی آنان اخذ و مبلغی که پیش از این از ارزش بازخرید بیمهنامه آنان کسر شده بود، به شرایط قبل بر میگردد./ ریسک نیوز
چقدر درباره بیمه عمر می دونیم؟ به نظرتون این بیمه ارزش داره یا نه؟